La o lună de la încheierea celui mai disputat sezon din SuperLiga Feminină, vă prezentăm principalele cifre care susțin creșterea vizibilității primului eșalon în urma schimbărilor care au avut loc vara trecută.

Sezonul 2023/2024 a aliniat la start 8 echipe, care au trecut, în premieră, prin procesul de licențiere. Astfel, toate cele 8 formații au trebuit să îndeplinească anumite criterii pentru a participa în prima ligă. În tot acest context, ni s-a alăturat în echipă și Superbet, care a devenit sponsor principal al competiției pentru următorii 4 ani.

S-au dublat audiențele tv!

SuperLiga Feminină a avut o creștere impresionantă la nivelul audiențelor tv, odată cu asumarea FRF de a transmite în acest sezon până la 3 meciuri pe etapă. În primă fază, în sezonul regular, suporterii fotbalului feminin au putut urmări 2 din 4 meciuri (unul pe PRO Arena, partenerul tv al FRF pe fotbalul feminin) și unul pe platforma FRF.tv. Numărul de meciuri a crescut în play-off și play-out, unde s-au putut urmări în direct 3 din cele 4 meciuri (unul pe PRO Arena și două pe FRF.tv).

TOP 3 cele mai vizionate meciuri din SuperLiga Feminină pe PRO Arena: 

  • Farul Constanta – Universitatea Cluj (sezon regular): 46.000
  • FK Csikszereda – Politehnica TM (sezon regular): 30.000 
  • Politehnica TM – Universitatea Cluj (etapa 2 – play-off): 29.000

Total audiență meciuri în sezonul 23/24 (cumulat PRO Arena si FRF.tv): 507.877

Comparativ cu sezonul 22/23, când un meci pe etapă din primul eșalon a fost transmis pe PRO Arena, audiențele ne arată o creștere importantă! Iată cum arăta top 3 al celor mai vizionate meciuri din play-off-ul sezonului 2022/2023:

  • 14/05/2023: FC Carmen Bucuresti – Universitatea Cluj – 23.000
  • 26/03/2023: Universitatea Cluj – FC Carmen Bucuresti – 15.000
  • 04/03/2023: FC Carmen Bucuresti – Politehnica TM – 13.000

Aproape 12.000 spectatori în tribune în SuperLiga Feminină! 

Sezonul 23/24 arată o creștere impresionantă și a prezenței suporterilor pe stadioane. Odată cu creșterea competitivității și a apariției echipelor de tradiție în fotbalul feminin, suporterii au început să-și facă simtiță prezența pe stadioane pentru a-și susține echipa favorită.

Astfel, 11.755 de spectatori au fost prezenți pe stadioane în SuperLiga Feminină, conform cifrelor raportare de delegații de joc prezenți la toate meciurile din sezonul 23/24. Iată cum arată și clasamentul echipelor cu cei mai mulți fani în tribune:

  • Farul Constanța: 3720 spectatori
  • Politehnica TM: 1760 spectatori
  • CS Gloria 2018 BN: 1700 spectatori

Cea mai mare asistență în play-off pe stadioane: Farul Constanța – Universitatea Cluj (etapa 10, play-off) – 680 spectatori
Cea mai mare asistență în sezonul regular pe stadioane: CS Gloria 2018 Bistriţa-Năsăud – AFK Csikszereda Miercurea Ciuc – 525 spectatori 

Total meciuri disputate în sezonul 23/24 în SuperLiga Feminină: 104 meciuri
Total meciuri transmise în sezonul 23/24 din SuperLiga Feminină: 62 meciuri transmise
Total goluri înscrise în sezonul 23/24 în SuperLiga Feminină: 792 goluri
Top marcatoare: Laura Rus (Farul Constanța), Dimitra Ivanova (Politehnica TM), Kara Rania Jouli (CS Gloria 2018 BN): 15 goluri

Premiile SuperLigii, impact pozitiv asupra promovării în social media! 

Un alt aspect pozitiv al sezonului trecut din SuperLiga Feminină îl reprezintă creșterea vizibilității pe platformele de social media. Stimulați de FRF prin pilonul de Social Media din Premiile SuperLigii, cluburile au crescut nivelul de expunere printr-o acoperire constantă a zilelor de meci, interviuri, clipuri de la antrenamente sau vizualuri dedicate.

Farul Constanța a fost echipa care a avut cea mai mare acoperire la nivel de social media, în special în ceea ce privește engagement-ul suporterilor la postările din online. Totodată, au avut o promovare constantă a echipei feminine pe toate platformele clubului: website, Facebook, Instagram, YouTube, Tik Tok sau Threads.

Cea mai impresionantă creștere a unui cont în sezonul 23/24 a fost cel de Instagram al clubului Universitatea Cluj (”U” Olimpia Cluj), care a crescut cu peste 17.000 de followers (de la 3.809 urmaritori la 20.900 urmaritori)!