Azi, la sediul Federației Române de Fotbal, în prezența reprezentanților companiei olandeze Hypercube, o companie ce are ca scop dezvoltarea unor noi perspective, inovând astfel competiția și care are o experiență remarcabilă în realizarea unor schimbări competiționale, inclusiv pentru forul continental UEFA, CONCACAF și 9 țări din Europa, s-au discutat problemele cu care se confruntă cluburile de fotbal, încercând să se găsească soluții pentru creșterea atractivității sistemelor competiționale. Au fost invitați reprezentanți ai mass-mediei și cei ai cluburilor din Liga 1. După ce au analizat datele oferite de FRF și cele culese în primele două etape ale proiectului, firma olandeză a propus mai multe sisteme competiționale pentru primul eșalon, modele din campionate interne ale țărilor din vestul Europei.
Ca urmare a adoptării “Planului strategic pentru dezvoltarea fotbalului din România 2015-2020”, se dorește îmbunătățirea formatului competițiilor existente, Liga I, Liga 2 și Liga 3. O formulă mai bună, mai atractivă, a competițiilor ar duce la creșterea numărului de spectatori și telespectatori, ar atrage noi parteneri și, astfel, ar genera venituri noi cluburilor. Pe de altă parte, un format adaptat realităților fotbalistice ar crește evident premisele performanței sportive.
Cu ajutorul companiei Hypercube, în urma strângerii de date, se vor găsi metodele propice de implementare. Pe baza analizelor făcute, se va demonstra dacă este nevoie de o schimbare și care sunt motivele ei. De asemenea, se va face o previziune referitoare la impactul pe care această schimbare îl va avea. Proiectul va continua cu încă o etapă, urmând ca toate concluziile să fie prezentate în luna mai a acestui an.
"Se dorește un studiu aprofundat referitor la sistemul competițional, la nivelul seniorilor. Olandezii de la compania Hypercube culeg date din țara noastră, date pe care le primesc de la federație, fie de la cluburi, fie de la autorități sau mass-media, pe care le vor folosi la exprimarea unui punct de vedere referitor la formatul nostru competițional, venind bineînțeles cu propuneri de schimbare, dacă e cazul. Este vorba despre date de ordin financiar, informații legate de așezarea populației în România, informații care țin de numărul de spectatori și telespectatori din ultimii ani, informații referitoare la orele când românii se uită la televizor și multe altele"