În perioada 12-14 decembrie, la Casa Fotbalului, membrii Federației Române de Fotbal au fost invitați la prezentarea unui proiect venit în sprijinul dezvoltării fotbalului românesc la nivel de seniori. Ca urmare a adoptării “Planului strategic pentru dezvoltarea fotbalului din România 2015-2020”, se dorește îmbunătățirea formatului competițiilor existente, Liga I, Liga II și Liga III.
O formulă mai bună, mai atractivă, a competițiilor ar duce la creșterea numărului de spectatori și telespectatori, ar atrage noi parteneri și, astfel, ar genera venituri noi cluburilor. Pe de altă parte, un format adaptat realităților fotbalistice ar crește evident premisele performanței sportive.
Pentru a ajunge la acest obiectiv, s-a apelat la cei mai buni experți în domeniu, reprezentanți ai companiei olandeze Hypercube, cu o experiență remarcabilă în realizarea unor schimbări competiționale, inclusiv pentru forul continental UEFA, CONCACAF și 9 țări din Europa. Această companie are ca scop dezvoltarea unor noi perspective, inovând astfel competiția.
Cu ajutorul ei, în urma strângerii de date, se vor găsi metodele propice de implementare. Pe baza analizelor făcute, se va demonstra dacă este nevoie de o schimbare și care sunt motivele ei. De asemenea, se va face o previziune referitoare la impactul pe care această schimbare îl va avea. Proiectul se va desfășura în perioada decembrie 2016 – mai 2017.
La consultările care au început astăzi vor participa reprezentanții tuturor membrilor afiliați, ai antrenorilor, ai jucătorilor, ai mass-mediei și ai autorităților.
“Este pentru prima dată în fotbalul românesc când se dorește un studiu aprofundat referitor la sistemul competițional, la nivelul seniorilor. Mai exact, Federația Română de Fotbal a intrat în colaborare cu firma olandeză Hypercube, firmă care a lucrat cu UEFA la schimbarea formatului Campionatului European din Franța. Această societate va culege date din țara noastră, date ce le vor primi fie de la federație, fie de la cluburi, fie de la autorități, pe care le vor folosi la exprimarea unui punct de vedere referitor la formatul nostru competițional, venind bineînțeles cu propuneri de schimbare, dacă e cazul. Este vorba despre date de ordin financiar, informații legate de așezarea populației în România, informații care țin de numărul de spectatori și telespectatori din ultimii ani, informații referitoare la orele când românii se uită la televizor și multe altele”
Felix Grigore, Manager Competiții FRF