Primele bilete vor fi disponibile prin intermediul platformei euro2020.com/tickets, în perioada 12 iunie – 12 iulie 2019.
UEFA a anunțat politica de vânzare a biletelor, precum și prețurile acestora, pentru UEFA EURO 2020, competiție care va fi organizată, în premieră, pe întreg cuprinsul Europei, în vederea marcării celei de-a 60-a aniversări. Turneul final, care se va desfășura între 12 iunie și 12 iulie 2020, va oferi celor 24 de echipe calificate prilejul de a juca în 12 orașe: Amsterdam, Baku, Bilbao, București, Budapesta, Copenhaga, Dublin, Glasgow, Londra, München, Roma și Sankt Petersburg.
Un număr record de trei milioane de bilete vor fi disponibile fanilor, însemnând că mai mulți suporteri ca niciodată vor beneficia de șansa să de a trăi pe viu această experiență. “LIVE IT. FOR REAL” este sloganul menit să inspire și să încurajeze suporterii să vizioneze meciurile live de pe stadion. Aproape 2,5 milioane de bilete – mai multe decât numărul total disponibil pentru întregul UEFA EURO 2016 – au fost rezervate fanilor echipelor naționale participante și publicului general.
‘Fans First’ (“Mai întâi, suporterii”)
• 82% din cuantumul biletelor de intrare pentru UEFA EURO 2020 va merge spre fanii echipelor naționale participante și spre publicul general;
• 1 milion de bilete vor fi disponibile pentru 50 EURO sau mai puțin la 44 de jocuri;
• Un total de 40.000 de bilete cu prețuri de până la 100 EURO vor fi puse la dispoziție pentru semifinalele și finala de la Londra;
• Fanii care nu vor primi biletele pentru care au aplicat în cadrul primei faze a vânzărilor, după încheierea acesteia, vor fi primii informați în legătură cu noua disponibilitate a biletelor (rezultată ca urmare a plăților neefectuate și a returnării de bilete). Acestor fani li se va acorda o perioadă de prioritate exclusivă, pentru a achiziționa biletele respective.
Produse de ticketing
Se va putea alege între două tipuri diferite de bilete:
• Bilet individual: un meci pe un stadion;
• Bilet tip “Follow my team” (“Îmi urmăresc echipa”), vândut începând din decembrie 2019: biletul care permite fanilor să vizioneze “pe viu” un meci eliminatoriu al echipei favorite, indiferent de locul de disputare a partidei. Dacă echipa favorită va fi eliminată înaintea fazelor eliminatorii, fanii respectivi vor primi ramburs suma integrală cheltuită pentru achiziționarea biletului în cauză.
La fiecare joc, UEFA va pune la dispoziție, la categoria de preț cea mai mică, un număr de bilete pentru suporterii cu dizabilități, oricare ar fi locul din stadion de unde vor urmări meciul. Persoanele cu dizabilități vor avea, totodată, oportunitatea de a solicita un bilet complementar pentru un însoțitor.
Termenele-limită de aplicare pentru bilete pe site-ul euro2020.com/tickets
În cadrul primei faze de vânzare a biletelor – care se va derula între 12 iunie și 12 iulie 2019 -, 1,5 milioane de bilete vor fi puse la dispoziția publicului general, însemnând cu 50% mai multe comparativ cu ediția din 2016.
În cadrul celei de-a doua faze a vânzărilor – la începutul lui decembrie 2019 -, fanii echipelor naționale participante vor avea la dispoziție 1 milion de bilete, ceea ce reprezintă un plus de 20% față de ediția din 2016. Aceste vânzări vor începe după tragerea la sorți a grupelor turneului final, programată pe 30 noiembrie 2019, la București.
O a treia fază a vânzărilor va avea loc în aprilie 2020, în condițiile în care ultimele patru echipe ce se vor califica la UEFA EURO 2020 vor fi desemnate după disputarea play-off-urilor, care se vor desfășura între 26 și 31 martie 2020.
Toate biletele vor fi vândute exclusiv online, prin intermediul unei singure adrese de web: euro2020.com/tickets.
În cazul tuturor meciurilor și categoriilor unde cererea va depăși oferta, biletele vor fi alocate prin intermediul unei loterii ce se va derula în mod corect și transparent. Fiecare aplicant va avea șanse egale de succes, fără a se ține cont de momentul când a aplicat pentru bilete între 12 iunie și 12 iulie 2019.
Categoriile de bilete și prețurile acestora
Biletele pentru EURO 2020 vor fi comercializate în trei categorii de prețuri, orașele-gazdă fiind împărțite în două grupuri, menite să reliefeze puterea de cumpărare și venitul mediu ale cetățenilor țărilor respective.
Grupul A include Amsterdam, Bilbao, Copenhaga, Dublin, Glasgow, Londra, München, Roma și Sankt Petersburg, în timp ce grupul B cuprinde orașele Baku, București și Budapesta.
Grupurile de prețuri vor rămâne neschimbate de-a lungul întregului turneu final. Astfel, biletele pentru sfertul de finală de Baku vor fi mai ieftine decât cele disponibile la sferturile de finală de la München, Roma și Sankt Petersburg.
Platforma oficială de revânzare
O platformă de revânzare va permite fanilor să-și ofere biletele spre revânzare, la valoarea nominală a acestora, prin intermediul site-ului euro2020.com/tickets. Această platformă de revânzare va fi disponibilă în 2020, permițând suporterilor să achiziționeze, în deplină siguranță, bilete de la alți fani, prin intermediul unui canal oficial al UEFA. Aceasta va elimina riscul de a achiziționa bilete invalide sau dobândite ilicit, oferind, totodată, siguranța că vânzătorii își vor primi înapoi banii în integralitatea lor.
Pachete de tip Hospitality
Începând de la 12 iunie 2019, vor exista pachete oficiale de tip Hospitality pentru toate stadioanele. Există o paletă de opțiuni, inclusiv loje private, loje tip business și un club preponderent casual. Pentru mai multe informații, accesați site-ul euro2020.com/hospitality.
Toate informațiile despre bilete la EURO 2020 pot fi accesate AICI.