FRF a lansat “Planul Strategic pentru Dezvoltarea Fotbalului din România 2021-2026”, ”Strategia Tehnică a Federației Române de Fotbal” și ”Strategia pentru Dezvoltarea Fotbalului Feminin Românesc 2021-2026”.

După implementarea Planului Strategic 2015-2020, FRF a elaborat un nou document strategic dedicat parcursului spre dezvoltarea fotbalului românesc. Promovând valorile meritocrației, echipei, performanței, perseverenței și integrității și având ca principii de acțiune inovarea, spiritul intraprenorial, agilitatea, cooperarea și transdepartamentalitatea, noul Plan este structurat în 5 priorități strategice și are 6 direcții suport. Toate cu obiective și indicatori de performanță.

Prioritățile strategice sunt fotbalul de elită, educația, participarea-grow, engagement-ul și transformarea digitală, în vreme ce direcțiile suport acoperă managementul financiar, resursele umane, politicile publice și de responsabilitate socială, managementul operațional, buna guvernanță și zona comercială.

Viziunea FRF are în spate indicatori strategici identificați printr-un proces început în 2019, prin consultări și evaluări interne cu toți responsabilii diviziilor FRF și cu specialiști internaționali. Practic, prin internal self-analysis, UEFA assesment și analiză de context, alături de interviuri individuale și de grup. S-a definit astfel prima metodologie adaptată contextului organizațional al FRF.

CELE 5 VIZIUNI DEDICATE OBIECTIVELOR STRATEGICE

  • Până în 2026 ne vom concentra în fotbalul de elită pe sănătatea sistemului, pe formarea și perfecționarea antrenorilor și a personalului suport, păstrând în permanență jucătorul în centrul atenției și vizând dezvoltarea acestuia din punct de vedere tehnic, tactic, fizic și mental.
  • Academia Națională de Fotbal va deveni cel mai important creator și furnizor privat de programe și servicii educaționale specifice din sportul românesc.
  • Fotbalul grassroots este cel mai mare incubator pentru inițierea și creșterea viitorilor jucători. Asigură un traseu transparent și adaptat pentru tinerii practicanți către fotbalul de elită și contribuie la retenția în ecosistemul fotbalistic.
  • Viziunea în engagement vizează crearea de interacțiuni valoroase, experiențe unice și relații de lungă durată cu fiecare participant care intră în contact cu proiectele FRF.
  • Promovăm dezvoltarea digitală a fotbalului românesc prin know-how, instrumente digitale și inovație care transformă modul de lucru tradițional în eficiență operațională. Prin agilitate și hibridizarea proiectelor aducem un management mai eficient al resurselor și creăm experiențe personalizate pentru fiecare participant.

„E momentul să trecem la o nouă etapă. Fotbalul românesc trebuie să devină competitiv la nivel european, să ajungă cel mai puternic fenomen social din România și să poată asigura prosperitate prin creșterea valorii pe care o poate produce. Pe scurt: fotbal, comunitate și business, dintr-o perspectivă de dezvoltare sustenabilă”, spune președintele FRF, Răzvan Burleanu.

VEZI AICI DOCUMENTUL!

Plan integrat pentru dezvoltarea contextului de performanță

Strategia Tehnică a Fotbalului Românesc lansată de FRF a fost concepută plecând de la o filosofie de joc și o filosofie unifcată de formare, ambele bazate pe caracteristicile și specificul jucătorilor români. Strategia este o busolă pentru direcțiile de acțiune ale anilor următori, factorul cheie pentru construcția ei fiind jucătorul.

Eforturile se vor cocentrat în 5 zone cheie, conform strategiei, acoperind educația, grassroots, talent id, dezvoltarea durabilă și loturile naționale. Acestea impactează decisiv traiectoria unui tânăr jucător și se îmbină într-un circuit al performanței.

În concret, pregătirea formatorilor din fotbal, din teren și din afara acestuia, trebuie să stea la baza oricărui proces de dezvoltare a fotbalului românesc. Calitatea procesului educațional va aduce mai mulți specialiști în fenomen și va produce efecte în lanț. Apoi, în zona grassroots, stabilizarea bazei pentru performanță trebuie făcută printr-o metodologie adaptată și prin competiții de fotbal de bază, în care fotbalul să se joace de plăcere, pentru a aduce cât mai mulți practicanți și a crește aria de selecție.

Plecând de la baza de selecție, sistemul de identificare și descoperire a talentelor, talent id, având în centru scouting-ul și definirea unei traiectorii pentru tinerii talentați, reprezintă pasul necesar în pregătirea performanței. Cu specialiștii formați și jucătorii valoroși identificați corect, apare nevoia unor competiții adaptate, în care cei mai buni să joace cu cei mai buni de cât mai multe ori, dar și a unor reglementări și programe care să încurajeze cluburile și academiile să se dezvolte sănătos și sustenabil, într-o piață europeană concurențială.

Când se produce impact în toate zonele de mai sus, valoarea se vede direct în performanțele loturilor naționale, de juniori și seniori, loturi care vor contribui la formarea jucătorilor români prin acumularea unei experiențe internaționale.

„Elementul cheie în jurul căruia a fost construită această strategie este jucătorul, pe care ne dorim să îl punem în centrul atenției. Credem că un jucător format corect de la vârste cât mai mici, cu un parcurs adaptat fazelor sale de dezvoltare, sprijinit din punct de vedere social, tehnic, tactic, fizic și mental și jucând în cele mai bune competiții adaptate fiecărei categorii de vârstă poate reprezenta baza performanței pentru fotbalul românesc.
Misiunea noastră este ca împreună să producem jucători mai valoroși și adaptați fotbalului european de elită, producând de fapt valoare pentru întregul fenomen fotbalistic, atât național cât și internațional”, a punctat Răzvan Burleanu.

VEZI AICI DOCUMENTUL!

Prima strategie pentru fotbal feminin!

Vizând orizontul de timp 2021-2026, acest document reper pentru fotbalul feminin românesc setează 5 obiective fundamentale: creșterea participării, îmbunătățirea competițiilor, formare și reformare continuă, creșterea vizibilității și valorii comerciale, fixarea și consolidarea reputației.

Propunând indicatori de performanță preciși și planuri de acțiuni pentru fiecare dintre direcții, Strategia are în centrul său viziunea potrivit căreia fotbalul feminin românesc va deveni sportul de echipă numărul 1 practicat de fete și femei în România, acceptat și promovat ca o sărbătoare fotbalistică în care fiecare suporter, jucătoare, antrenoare și arbitru sunt integrați și se bucură împreună.

„Viziunea noastră este ca fotbalul să devină sportul de echipă numărul 1 practicat de fete și femei în România, acceptat și promovat ca o sărbătoare fotbalistică în care fiecare suporter, jucătoare, antrenoare și arbitru sunt integrați și se bucură împreună. Cu obiective clare și indicatori de performanță, viziunea noastră este transpusă de azi într-un parcurs strategic pentru fotbalul feminin”, a spus Răzvan Burleanu.

VEZI AICI DOCUMENTUL!