Departamentul pentru Situații de Urgență, alături de Școala Națională de Studii Politice și Administrative și Federația Română de Fotbal, a organizat șase workshopuri în cadrul unui proiect menit să optimizeze organizarea și desfășurarea evenimentelor sportive majore în România.
Proiectul, numit „Consolidarea capacității autorităților administrației publice centrale de a optimiza procese de gestionare a organizării și desfășurării în România a evenimentelor sportive majore”, s-a desfășurat în perioada 30 octombrie – 16 decembrie. La sesiunile de pregătire au participat 260 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne.
Participanții au avut ocazia să își îmbunătățească nivelului de cunoștințe și abilități, dar și să asimileze bune practici în contextul internațional al organizării de evenimente sportive majore, pentru domeniile: intervenții în situații de urgență și prim-ajutor calificat, ordine și siguranță publică, precum și pază și protecție în incinta stadioanelor.
Proiectul vizează consolidarea capacității Ministerului Afacerilor Interne prin dezvoltarea de instrumente de coordonare, eficientizare și creștere a calității serviciului de ordine și siguranță publică, precum și a gestionării intervențiilor în situații de urgență și prim-ajutor calificat în organizarea și desfășurarea evenimentelor sportive majore în România, explică DSU.