Comitetul Executiv al FRF a aprobat în ședința de luni, 30 septembrie, o investiție de aproximativ 1,2 milioane de euro, pe perioada următorilor 4 ani, pentru a sprijini toate loturile naționale, cluburile din Liga 2 Casa Pariurilor, cele mai bune 24 de academii și cluburile din SuperLiga Feminină.
Prin parteneriatul cu Hudl, o companie americană fondată în 2006, lider la nivel global în analiza video și de date în sport cu 230.000 de echipe din peste 40 de sporturi în portofoliu, se va introduce o viziune comună de lucru în cadrul loturilor naționale, care va fi dezvoltată și în cadrul academiilor și cluburilor participante în primele două ligi din fotbalul masculin și în Superliga Feminină.
În cadrul proiectului demarat prin semnarea parteneriatului, Federația Română de Fotbal își propune să formeze și să educe specialiști și membri ai staff-urilor tehnice în colectarea și analiza datelor și să contribuie la dezvoltarea departamentelor de analiză video și date ale cluburilor din România.
Fiecare echipă va beneficia de instalarea unei camere de filmat automatizată pentru meciuri, fixă sau mobilă, în funcție de infrastructura stadionului unde își dispută meciurile. În plus, fiecare echipă va avea acces la platforma Hudl, pentru a folosi programul de analiză video și de a comunica chiar cu jucătorii, la care se adaugă rapoarte de meci și de statistică.
„În viziunea FRF, tehnologia reprezintă un element transformator pentru înalta performanță sportivă. Astfel, integrarea tehnologiei în fotbal și adaptarea la nevoile fiecărei echipe poate fi cheia succesului. Încă din 2023, toate loturile naționale lucrează deja într-un concept comun, iar din vara anului trecut acestui proiect s-au alăturat și cluburile din prima ligă. Acest parteneriat presupune utilizarea unui instrument multidimensional, foarte util pentru antrenori, directori sportivi, dar și pentru scouteri, iar, cu noile opțiuni, inclusiv pentru fiecare jucător care poate avea acces la un conținut video și date personalizat. Dacă în trecut înregistrarea meciurilor se făcea pe casete VHS și apoi clipurile se prelucrau și distribuiau manual, acum totul se întâmplă într-o singură platformă, în timp real, și poate fi personalizat în funcție de abordarea tactică a fiecărei echipe”, a punctat președintele FRF, Răzvan Burleanu.