În perioada 13-14 mai, Școala Federală de Antrenori a organizat al treilea modul din cadrul licenței UEFA B-GK dedicat celor 23 de cursanți. Cei prezenți s-au bucurat de participarea și implicarea lui Tomislav Butina, supervizor UEFA al licențelor de portari (UEFA GK) și membru al comisiei JIRA Panel.

Prima zi a început cu o recapitulare a noțiunilor predate în modulul anterior, sesiune susținută de Leontin Toader, antrenor de portari al Echipei Naționale de Fotbal a României, coach educator și mentor UEFA GK. Au urmat două prezentări despre „Organizarea și dezvoltarea fotbalului feminin din România” și „Diferența dintre portarul din fotbalul masculin și cel feminin”, susținute de către Daniel Gherasim, coach educator și mentor UEFA GK.

Cursanții au avut astfel ocazia să se familiarizeze cu aspecte privind evoluția numărului de jucătoare legitimate, numărul competițiilor dedicate, numărul de echipe, evoluția fotbalului feminin din punct de vedere strategic și momente cheie în dezvoltarea fotbalului feminin în România. În plus, Daniel Gherasim i-a implicat pe cursanți și într-o activitate de micro-grup cu scopul de a identifica diferențele dintre portarii din fotbalul feminin și cel masculin, un punct de plecare pentru prezentarea calităților tehnico-tactice, elemente ale antrenamentului tehnic, tactic și fizic, dar și diferențele fiziologice implicate în proces.

În continuare, Marius Dima, Coordonator al Departamentului de pregătire fizică al Federației Române de Fotbal, a susținut tema „Pregătirea fizică a portarilor”, având ca obiectiv să ofere o înțelegere mai bună a metodologiei de lucru privind pregătirea fizică, o mai bună înțelegere a tipului de antrenament integrat și izolat, a planificării antrenamentelor și a monitorizării portarilor. Cursanții au învățat despre factorii care determină condiția fizică în fotbal, calitățile motrice esențiale, despre ciclul săptămânal și protocolul de încălzire.

Pentru partea practică, în cadrul temei „Analiza tactică a portarului”, Eugen Anghel, coach educator și mentor UEFA GK, le-a oferit sarcina cursanților de a urmări secvențe video din meciuri, de a identifica erorile portarilor și de a construi antrenamente pentru corectarea acestora.

Astfel, cele cinci micro-grupuri au prezentat antrenamentul unei echipe de portari U16-U19 și au executat exercițiile create. După fiecare prestație, a existat o autoevaluare, le-a fost oferit feedback din partea colegilor și a observatorilor prezenți, printre care Marian Ioniță, fost antrenor de portari la FC Șahtar Donețk și la FC Rapid 1923, mentor UEFA GK; și Răzvan Stanca, antrenor de portari al Echipei Naționale de Fotbal a României U21, coach educator și mentor UEFA GK.

Toată această desfășurare a avut ca scop implicarea fiecărui cursant, înțelegerea de către acesta a aspectelor teoretice predate prin punerea în aplicare pe teren, dezvoltarea competențelor și aptitudinilor necesare în relația antrenorului de portar cu portarii pe care îi pregătește, dar mai ales concentrarea pe cele două componente cheie: organizarea antrenamentului și coaching.

În a doua zi, cursanții l-au avut ca lector pe Tomislav Butina, cel care le-a predat, explicat și exemplificat noțiuni despre „Metodologia și periodizarea antrenamentului”. Accentul a fost pus pe ultimele schimbări care au apărut în pregătirea și planificarea antrenamentului portarului, Tomislav venind cu noutăți de la nivel european și recomandări esențiale din partea UEFA în ceea ce privește antrenorul de portari și rolul său în staff-ul tehnic.

Pe lângă schimbul de idei, noțiuni și bune practici, cursanții au primit sarcina de a crea și prezenta propriul ciclu săptămânal de antrenament; fiecare prezentare fiind urmată de analize și discuții cu scopul de a veni cu îmbunătățiri, modificări unde era cazul și de a recapitula elemente esențiale.

A doua parte a zilei a fost petrecută tot pe terenul de fotbal, unde grupurile au fost din nou în centrul acțiunii, având sarcina de a crea, prezenta, demonstra și conduce antrenamente specifice cu scopul de a corecta greșelile reperate în secvențe video.

Deoarece întreaga parte practică a fost filmată, în cadrul sesiunii de Evaluare și feedback, Tomislav Butina și colectivul de coach educators (Leontin Toader, Eugen Anghel, Marian Ioniță, Daniel Gherasim și Răzvan Stanca) au analizat aspectele care au mers bine, cele care necesitau îmbunătățiri sau modificări pe baza secvențelor video surprinse. Cursanții au avut ocazia de a se autoevalua și de a înțelege mult mai bine observațiile celor prezenți prin intermediul imaginilor și mențiunilor punctuale.